System rejestracji czasu pracy – oprogramowanie systemu bibinet

Kontrola dostępu w zakładzie pracy jest nowoczesnym i zarazem zaawansowanym technologicznie sposobem ewidencji czasu pracy zatrudnionych w zautomatyzowany i całkowicie bezobsługowy sposób. Aby jednak odpowiednio nimi zarządzać, niezbędne okazuje się oprogramowanie systemu. Sieć systemu składa się kontrolerów/czytników, podłączonych do jednego lub kilku komputerów (w sieci), które przy pomocy odpowiedniego oprogramowania są w stanie rejestrować wszystkie dane niezbędne do poprawy i rejestracji funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. Jako element wykonawczy stosuje się transpondery.

System bibinet – ogólna charakterystyka i podstawowe cechy

Kluczową funkcjonalnością systemu bibinet jest monitorowanie czasu pracy zatrudnionych poprzez zapisywanie w pamięci urządzenia kontaktu transpondera z czytnikiem. Aby proces kontroli pracowników przebiegał pomyślnie, w ramach jednego przedsiębiorstwa można zastosować kilka rodzajów zestawów transponder/czytnik. Jedne mogą służyć jako element monitorujący wejście do budynku, inny z kolei jako element rejestrujący dostanie się do konkretnego obszaru zabezpieczonego, np. z wrażliwymi danymi. Sieć ta jest wygodnym i zarazem zautomatyzowanym sposobem kontroli zapewnienia bezpieczeństwa, lecz do funkcjonowania wymaga oprogramowania systemu bibinet.

Możliwość obsługi kilku serwerów jednocześnie i stała wymiana danych w czasie rzeczywistym (on-line) pozwala na tworzenie zaawansowanych i rozległych systemów rejestracji czasu pracy. Przedsiębiorcy mogą z powodzeniem monitorować kilka lub kilkanaście filii w czasie rzeczywistym, a także eksportować niezbędne dane i nadzorować ogólną pracę systemu. Ważne jest to, że oprogramowanie systemu bibinet tworzy regularne kopie zapasowe i dba o spójność czasu rzeczywistego w całej sieci przy pomocy klienta Network Time Protocol.

Czym jest oprogramowanie systemu?

Oprogramowanie systemu bibinet pozwala na łatwe zarządzanie wynikami kontaktu konkretnego transpondera/czytnik i prezentowanie ich w formie przejrzystych wyników. Oprogramowanie instaluje się w głównym komputerze – tzw. węźle, i składa się z kilku pojedynczych aplikacji, z czego każda ma zupełnie inne zadanie. Wspólnie umożliwiają tworzenie raportów, wraz z ich eksportowaniem do plików PDF podpisanych cyfrowo oraz do zewnętrznych programów kadrowo-płacowych, jak i wyświetlanie rekordów w przeglądarce internetowej. Programy narzędziowe umożliwiają przy tym zarządzanie systemem i jego konserwację lub wprowadzanie zmian na podstawie dotychczasowych wyników, dlatego są przeznaczone dla administratorów i instalatorów.

W zakres oprogramowania wchodzą programy użytkowe: bibi, bibi fakty, bibiSzef, bibiBramka, bibiLicznik oraz programy narzędziowe: bibi archiwer, bibi klient, bibi komp, bibi export, bibi import, bibi klucz, bibi serwer, bibi setup.

Z poziomu oprogramowania można tworzyć raporty kontroli, np. dostępu do danego obszaru, a także poznać przepływ pracowników w obrębie danej firmy i tworzyć raporty indywidualne lub zbiorowe – możliwości oprogramowania systemu bibinet są nieograniczone. Oprogramowanie umożliwia także wygenerowanie przepustek czasowych (działających w określonych godzinach) czy przyznawanie uprawnień. Szczególnie istotne są jednak ewidencje pracownika. Administrator może generować raporty nieobecności, indywidualnie lub grupowo, jak i poznać frekwencję, listę obecności czy stworzenie karty czasu. Oprogramowanie systemu bibinet umożliwia tworzenie spójnych raportów i zabezpiecza obiekty w czasie rzeczywistym. Poznaj koniecznie wszystkie szczegóły!

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × 5 =