Kto powinien ćwiczyć EMS?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat niezwykłą popularność zyskał EMS (z ang. Electrical Muscle Stimulation). Jest to w pełni bezpieczna i całkowicie bezinwazyjna metoda elektrostymulacji mięśni, która w znacznym stopniu przyspiesza osiąganie wyznaczonych celów treningowych na siłowni czy sali fitness. Nierzadko jest również wykorzystywana w długim procesie rehabilitacji osób po kontuzjach czy wypadkach. Co to jest EMS i dla kogo jest w szczególności przeznaczony?

Uczestnictwo trenera to wymóg konieczny

Trening EMS opiera się przede wszystkim na zastosowaniu impulsów elektrycznych. Osoba ćwicząca zakłada najpierw specjalną kamizelkę, a także dopasowany do bioder pas oraz cztery opaski – dwie na uda i dwie na ramiona. W każdym z wymienionych elementów znajdują się elektrody odpowiedzialne za bezpieczne  przesyłanie intensywnych sygnałów elektrycznych do poszczególnych grup mięśni. W ten sposób są one efektywnie stymulowane do wzrostu. Cały ten proces trwa od dwudziestu minut do maksymalnie pół godziny, a w jego trakcie niezbędna jest obecność trenera, ponieważ musi on dostosować zestaw ćwiczeń do potrzeb konkretnej jednostki.

Jeśli chodzi o przeznaczenie omawianej metody, to jest ona polecana wszystkim osobom pragnącym zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz ograniczyć ryzyko kontuzji kręgosłupa bądź stawów. Do tej grupy zaliczamy nie tylko zawodowych sportowców, ale również:

  • osoby uprawiające aktywność fizyczną nieregularnie

– pracowników biurowych chcących wyeliminować ból pleców

– kobiety po przebytej ciąży, dla których celem jest pozbycie się oponki z brzucha

– panie marzące o jędrnych pośladkach bez nadmiernego wysiłku

– mężczyzn nie mających zbyt wiele czasu na chodzenie do siłowni, a jednocześnie pragnących posiadać mocno zarysowane mięśnie

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 + 4 =