Jak trenować na redukcji?

Nadwaga i otyłość to coraz większa plaga. Im większa jest skala tego zjawiska, tym więcej osób stara się z nim walczyć. Zmniejszyć swoją masę można za pomocą dwóch metod — odpowiedniej diety oraz ćwiczeń fizycznych.

W jaki sposób zrzucić wagę?

Odpowiednia dieta może odpowiadać nawet za 70% sukcesu. Podczas chudnięcia, jeżeli do diety dodamy ćwiczenia fizyczne, maksymalizujemy efekt, a jednocześnie poprawiamy swój stan zdrowia. Aby jednak ćwiczenia nam w tym pomagały musimy wybrać sobie odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej. Najbardziej popularne aktywności i jednocześnie osiągalne niemal dla każdego to bieganie, jazda rowerem oraz pływanie. Spalanie kcal (kilokalorii) można jeszcze bardziej zmaksymalizować, stosując odpowiednie metody treningowe.

Kiedy kalorie spalone są najbardziej efektywnie?

Trening redukcyjny w ogólnym założeniu opiera się na dwóch rzeczach. Pierwszą jest utrzymywanie umiarkowanego wysiłku fizycznego przez okres dłuższy niż 30 minut. Dopiero po tym czasie nasz organizm przestaje czerpać energię zmagazynowaną w mięśniach w postaci glikogenu i sięga do rezerw, które są zmagazynowane w postaci tłuszczu. Dodatkowo musimy wysiłek utrzymywać w przedziale, który odpowiada za spalanie tlenowe.

Wynosi on od 60 do 70% naszego tętna maksymalnego. To, jaką mamy jego wysokość, jest oczywiście bardzo indywidualną cechą, zależną od wieku oraz wytrenowania. Przybliżone tętno maksymalne możemy wyliczyć, używając przynajmniej kilku ogólnodostępnych wzorów. Można je również wyznaczyć bezpośrednio, jeżeli posiadamy zegarek sportowy z pulsometrem.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

cztery × 1 =