Jak powinien być zaprojektowany skuteczny baner reklamowy?

Współcześnie podmioty gospodarcze funkcjonują w warunkach nieustannej rywalizacji z konkurencją, co zmusza je do przeznaczania sporych środków finansowych na działania reklamowe. Dużą popularnością cieszy się zwłaszcza wykorzystywanie banerów, czyli nośników zewnętrznych w formie płacht materiałowych z konkretnym przekazem. Stanowią one bowiem świetne połączenie atrakcyjnego wyglądu z wysoką trwałością oraz efektywnością. Jeśli interesują nas przyciągające uwagę banery Radom to miasto, gdzie do lat działa firma zajmują się ich projektowaniem i sprzedażą.

Spójność wizualna to warunek konieczny

W przypadku banera głównym czynnikiem determinującym jego skuteczność jest oczywiście spójność w obrębie wszystkich zastosowanych elementów wizualnych. Mowa tutaj w szczególności o logo (inaczej znaku firmowym), typografii (użyta czcionka oraz krój pisma), a także kolorystyce, która powinna być kompatybilna z barwami kojarzącymi się powszechnie z danym podmiotem. Bez zachowania tutaj zbieżności znacznie maleje szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie klientów. Kolejna niezwykle istotna kwestia to zadbanie o względną prostotę przekazu promocyjnego. Musi on charakteryzować się doskonałą czytelnością z dalekiej odległości, być łatwy do zrozumienia dla przeciętnego odbiorcy i budzić jedynie pozytywne skojarzenia. Pożądana jest też jego objętość na poziomie przekraczającym 70% całego obrazu (gwarancja zwiększenia zasięgu oddziaływania). Warto jeszcze z pewnością pamiętać o tym, aby dostosować baner pod względem rozmiaru do miejsca montażu. Na budynkach sprawdzą się mniejsze gabarytowo modele, natomiast przy drogach wylotowych i galeriach handlowych większe. 

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × cztery =