Marketing sensoryczny – jakie jest jego zadanie?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Co to jest?

Marketing sensoryczny to bardzo potężne narzędzie, które może pomóc w osiągnięciu wielu celów. 

Marketing sensoryczny to forma marketingu, która ma na celu ukierunkowanie na wszystkie zmysły. Opiera się on na założeniu, że wszystkie pięć zmysłów jest wykorzystywanych do odbierania i interpretowania informacji. Ten rodzaj marketingu jest wykorzystywany do wielu różnych celów, w tym do zwiększania świadomości marki i rozwijania długotrwałych relacji z klientami.

Jak to działa?

Marketing sensoryczny obejmuje wykorzystanie zmysłów dźwiękowych, wizualnych, węchowych i dotykowych w celu odwołania się do emocji i wspomnień konsumentów. Może być stosowany w połączeniu z innymi formami reklamy, takimi jak direct mail lub reklamy telewizyjne. Na przykład, jeśli firma chce zwiększyć swoją bazę klientów, może wysłać mailing zawierający ofertę, która obejmuje bezpłatny prezent lub kupon z zakupem. Mailing może również zawierać wiadomość dźwiękową, która jest odtwarzana po otwarciu koperty lub chusteczkę zapachową w środku, dzięki czemu ludzie mogą cieszyć się zapachem nawet bez otwierania koperty. Mamy nadzieję, że klienci będą kojarzyć te doświadczenia zmysłowe z produktem lub usługą oferowaną przez firmę, więc będą chcieli wypróbować je dla siebie w pewnym momencie. Wykorzystanie wielu bodźców sensorycznych jednocześnie zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś zapamięta nazwę lub logo Twojej firmy, gdy będzie myślał o zakupach podobnych produktów w przyszłości, ponieważ zetknął się już z nimi.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Z jakiego materiału wybrać zlewozmywak?
Z jakiego materiału wybrać zlewozmywak?
Zlewozmywak to prosta konstrukcja powszechnie montowana w domowych kuchniach. Przeznaczona jest głównie do zmywania wszelkich naczyń, ale również do oczyszczania […]
Jaką korzyść może odnieść osoba decydująca się na studia podyplomowe?
Jaką korzyść może odnieść osoba decydująca się na studia podyplomowe?
Dzisiejszy rynek pracy jest bardzo wymagający. Poszukiwane są osoby specjalizujące się w konkretnym temacie, jednak nie wystarczy tu zrobienie tytułu […]
Jakie cechy pelletu przemawiają za jego zakupem na zimę?
Jakie cechy pelletu przemawiają za jego zakupem na zimę?
Współcześnie coraz więcej osób rezygnuje z ogrzewania domu tradycyjnym węglem na rzecz paliw znacznie bardziej ekologicznych. Na uwagę zasługuje zwłaszcza […]