Marketing sensoryczny – jakie jest jego zadanie?

Co to jest?

Marketing sensoryczny to bardzo potężne narzędzie, które może pomóc w osiągnięciu wielu celów. 

Marketing sensoryczny to forma marketingu, która ma na celu ukierunkowanie na wszystkie zmysły. Opiera się on na założeniu, że wszystkie pięć zmysłów jest wykorzystywanych do odbierania i interpretowania informacji. Ten rodzaj marketingu jest wykorzystywany do wielu różnych celów, w tym do zwiększania świadomości marki i rozwijania długotrwałych relacji z klientami.

Jak to działa?

Marketing sensoryczny obejmuje wykorzystanie zmysłów dźwiękowych, wizualnych, węchowych i dotykowych w celu odwołania się do emocji i wspomnień konsumentów. Może być stosowany w połączeniu z innymi formami reklamy, takimi jak direct mail lub reklamy telewizyjne. Na przykład, jeśli firma chce zwiększyć swoją bazę klientów, może wysłać mailing zawierający ofertę, która obejmuje bezpłatny prezent lub kupon z zakupem. Mailing może również zawierać wiadomość dźwiękową, która jest odtwarzana po otwarciu koperty lub chusteczkę zapachową w środku, dzięki czemu ludzie mogą cieszyć się zapachem nawet bez otwierania koperty. Mamy nadzieję, że klienci będą kojarzyć te doświadczenia zmysłowe z produktem lub usługą oferowaną przez firmę, więc będą chcieli wypróbować je dla siebie w pewnym momencie. Wykorzystanie wielu bodźców sensorycznych jednocześnie zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś zapamięta nazwę lub logo Twojej firmy, gdy będzie myślał o zakupach podobnych produktów w przyszłości, ponieważ zetknął się już z nimi.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × 4 =