Marketing sensoryczny – jakie jest jego zadanie?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Co to jest?

Marketing sensoryczny to bardzo potężne narzędzie, które może pomóc w osiągnięciu wielu celów. 

Marketing sensoryczny to forma marketingu, która ma na celu ukierunkowanie na wszystkie zmysły. Opiera się on na założeniu, że wszystkie pięć zmysłów jest wykorzystywanych do odbierania i interpretowania informacji. Ten rodzaj marketingu jest wykorzystywany do wielu różnych celów, w tym do zwiększania świadomości marki i rozwijania długotrwałych relacji z klientami.

Jak to działa?

Marketing sensoryczny obejmuje wykorzystanie zmysłów dźwiękowych, wizualnych, węchowych i dotykowych w celu odwołania się do emocji i wspomnień konsumentów. Może być stosowany w połączeniu z innymi formami reklamy, takimi jak direct mail lub reklamy telewizyjne. Na przykład, jeśli firma chce zwiększyć swoją bazę klientów, może wysłać mailing zawierający ofertę, która obejmuje bezpłatny prezent lub kupon z zakupem. Mailing może również zawierać wiadomość dźwiękową, która jest odtwarzana po otwarciu koperty lub chusteczkę zapachową w środku, dzięki czemu ludzie mogą cieszyć się zapachem nawet bez otwierania koperty. Mamy nadzieję, że klienci będą kojarzyć te doświadczenia zmysłowe z produktem lub usługą oferowaną przez firmę, więc będą chcieli wypróbować je dla siebie w pewnym momencie. Wykorzystanie wielu bodźców sensorycznych jednocześnie zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś zapamięta nazwę lub logo Twojej firmy, gdy będzie myślał o zakupach podobnych produktów w przyszłości, ponieważ zetknął się już z nimi.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Zadbaj o swoją odporność jesienią
Zadbaj o swoją odporność jesienią
Jesienna aura sprzyja zachorowaniom na przeziębienie, grypę i inne choroby układu oddechowego. Warto odpowiednio wcześnie zadbać o wzmocnienie systemu immunologicznego. […]
Jakie informacje muszą znaleźć się na produktach spożywczych?
Jakie informacje muszą znaleźć się na produktach spożywczych?
Oznakowanie i wszystkie informacje, jakie muszą znaleźć się na żywności i środkach spożywczych reguluje ustawa z 25 sierpnia 2006 roku […]
Z jakich elementów składa się silnik?
Silnik jest najważniejszą częścią Twojego pojazdu. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć jak działa i z jakich komponentów się składa. Silnik […]