Z czego składa się mechanizm korbowy w samochodach?

Współcześnie nie wyobrażamy sobie naszego życia bez korzystania z samochodu. Nie trzeba tłumaczyć, że jest jedną z najlepszych form komunikacji niezależnie czy podróżujemy w zimie, czy też latem, a w dodatku jest lepszą alternatywą od miejskiej komunikacji zbiorowej. Oprócz swoich niekwestionowanych zalet, niestety jego eksploatacja naraża nas na problemy z powodu często psujących się podzespołów.

Co psuje się najczęściej?

Miłośnicy motoryzacji z łatwością wskazują, jakie elementy psują się najczęściej. W dodatku wskazują na to, że nie zawsze są to podzespoły najbardziej oczywiste. Trzeba także nadmienić, że trwałość elementów w dużej mierze zależy od tego, czy samochód jest nowy, czy używany oraz sposób jego użytkowania. Jednakże najczęściej psujące się części to:

  • turbosprężarka – w razie awarii konieczna będzie jej regeneracja,
  • koło dwumasowe – w tym przypadku konieczna będzie jego całkowita wymiana,
  • łańcuch rozrządu – odpowiedzialny za wpuszczanie mieszanki paliwowej może być tylko wymieniony na nowy,
  • akumulator – najlepiej wymienić, lecz w zastępstwie może pomóc woda destylowana,
  • wentylator chłodnicy – przyczyną jest zazwyczaj wzrost temperatury cieczy chłodzącej; jego serwis polega najczęściej na wymianie.

Jest jednak jedna rzecz, która psując się, spędza sen z powiek każdemu kierowcy.

Najważniejszy element

Chodzi tutaj o zespół elementów składających się na tzw. układ korbowy, obejmujący: tłok z korbowodem, sworzeń tłokowy, korbowód, wał korbowy. Odpowiada on za to, że silnik porusza samochód. Jego działanie opiera się na konwersji ruchu posuwisto-zwrotnego w ruch obrotowy, wytwarzając moment obrotowy silnika.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzynaście + 4 =