Silniki wysokoprężne ulegają niekiedy usterkom, a jedną z najczęstszych są uszkodzenia lub złamania świec żarowych, które pełnią niezwykle istotną rolę. Ich zadaniem jest bowiem podgrzewanie powietrza w komorze (wstępnej albo spalania) w celu umożliwienia tzw. samozapłonu mieszanki. Na szczęście istnieje skuteczny sposób na usunięcie tych elementów i zamontowanie nowych, w pełni sprawnych. Koniecznie trzeba to jednak robić w profesjonalnym warsztacie samochodowym, bo niezbędne jest stosowanie specjalnych narzędzi. Taką usługę oferuje m.in. http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/.
Często dochodzi do sytuacji, że świecy żarowej nie da się wykręcić, ponieważ jest zabezpieczona. Poza tym tego typu elementy mają tendencję do łamania lub urywania się podczas próby ich usunięcia. Z tego względu z jakąkolwiek usterką świecy należy się zgłosić do mechanika, zwłaszcza jeśli wcześniej nie zajmowaliśmy się tego typu awariami i nie dysponujemy odpowiednim sprzętem. O zaletach tego rozwiązania można przeczytać na http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/oferta/wykrecanie-urwanych-swiec-zarowych-slask/.
Fachowiec natomiast użyje zestawu narzędzi z właściwymi końcówkami, dzięki którym będzie w stanie bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę, kolektor, a także doloty powietrza, czyli elementy skutecznie uniemożliwiające przeprowadzenie operacji. Następnie delikatnie usunie starą, złamaną świecę za pomocą specjalnego sprzętu.
Kolejnym ważnym etapem jest oczyszczenie otworu znajdującego się w głowicy, a w dalszej kolejności frezowanie gniazda lub jego odświeżenie (jeśli świeca była wcześniej zabezpieczona). Często montuje się tam również wkładkę z zupełnie nowym gwintem. Niezwykle istotne jest dokładne oczyszczenie gwintów przed ich ponownym zamontowaniem. Ostatnim krokiem jest zainstalowanie nowej świecy i kontrola jej szczelności.