Gadżety i akcesoria reklamowe mogą znacznie zwiększyć efektywność zakupów klientów. Tym samym warto stosować w sklepach gadżety reklamowe. Na rynku odnaleźć można bardzo wiele różnego rodzaju gadżetów i dodatków reklamowych. Mają one różne cele. Najczęściej ich zadaniem jest jednak zwrócenie uwagi klienta. Często wystarczy niewielki gadżet, który będzie w stanie skutecznie przyciągnąć wzrok klientów. W ten sposób można zareklamować daną markę lub konkretny produkt. Tym samym zwiększa się jego rozpoznawalność oraz szansę na zakup przez klienta.
Bardzo ważnym aspektem jest także umieszczenie poszczególnych gadżetów i elementów reklamowych. Najlepiej, kiedy znajdują się one na wysokości wzroku konsumenta. Dzięki temu, znacznie szybciej klient będzie w stanie zwrócić uwagę na tego typu elementy. Doskonale sprawdzą się także stopery reklamowe. Można ustawiać je w dowolnych miejscach w sklepie, aby w ten sposób zwracać uwagę na ważne elementy. Tym samym dzięki stoperom, klient także zwalnia tempo przemieszczania się po sklepie. Dzięki temu będzie w stanie zauważyć znacznie więcej istotnych elementów. Tym samym wzrasta szansa na bardziej obfite zakupy naszego gościa.