Ekspozycja towaru w sklepach to istotna część handlu, ponieważ właściwe ułożenie towaru wpływa znacząco na jego dobrą sprzedaż. Składa się na to kilka kluczowych zasad, z których pierwszą jest porządek. Czysty i zadbany sklep dobrze się prezentuje w przeciwieństwie do chaosu i bałaganu, który może pojawić się nie tylko w dużych sklepach spożywczych, ale nawet małych sklepach odzieżowych. Równie ważne jest pierwsze wrażenie, które w tym przypadku spoczywa na wyglądzie witryny. W związku z tym powinna ona przykuwać wzrok i zachęcać do wejścia. Specjaliści wskazują, że jej wymiana powinna się odbywać regularnie mniej więcej co dwa tygodnie. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dobry handlowiec dba przede wszystkim o prawidłowe ułożenie towaru na półkach. Zanim jednak przejdziemy do ekspozycji, warto zwrócić uwagę na rozplanowanie alejek. Zwykle rozłożone są w taki sposób, by artykuły pierwszej potrzeby znajdowały się na końcu sklepu. Dzięki temu poszukujący ich klient przejdzie obok artykułów, które być może wpadną mu w oko i tym samym wrzuci je do koszyka. Decydującą rolę odgrywa tutaj ekspozycja, której dobrym przykładem są stojaki reklamowe Poznań to miasto, w którym można je zakupić. Kartonowe standy pozwalają wyróżnić pewną grupę produktów i wyeksponować ją na tle pozostałego asortymentu, dzięki temu są lepiej widoczne i mają większy potencjał sprzedażowy. W dalszej kolejności należy zadbać o jego regularne zatowarowanie, porządek w miejscu ekspozycji i aktualną cenę.