Otwarcie firmowego biura może być albo najlepszych pomysłem, albo najgorszym – w zależności, w jaki sposób się do tematu zabierzemy. Żeby na tej decyzji nie stracić, musimy wziąć pod uwagę szereg zmiennych, które wpłyną na finalną opłacalność całego przedsięwzięcia. Są to między innymi: stosunek lokalizacji do ceny, rynek zbytu dla naszej firmy, znajdujący się w otoczeniu biura, a także jego przystępność dla pracowników mających w nim przebywać. Rozmiar biura również ma znaczenie – nie powinno być za małe, a za duże znowu narazi nas na niepotrzebne koszta.
Opierając się na wymienionych we wstępie wytycznych, powinniśmy zastanowić się, czy lokalizacja naszego biura ma dla firmy istotne znaczenie. Jeśli zamierzamy regularnie spotykać się w nim z klientami lub liczyć, że sami nas odwiedzą, warto rozważyć umiejscowienie biura w okolicy centrum miasta. Będzie to bardziej kosztowne, ale przystępna lokalizacja może się nam zwrócić w ilości zainteresowanych. Jeśli jednak nie jest to dla nas takie istotne, bo biuro ma służyć przede wszystkim pracownikom, to możemy wybrać bardziej zaciszną lokalizację.
Ważne jest również dostosowanie miejsca do naszego rynku zbytu. Nie powinniśmy zakładać biura gdzieś, gdzie jesteśmy nieznani lub nikt nie będzie chciał do niego dojeżdżać – lepiej operować tam, gdzie działamy. Jeśli wciąż nie jesteśmy pewni co do miejsca rozpoczęcia fizycznej działalności, warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Jedną z nich jest directoffice.pl, pomagająca wszystkim, którzy poszukują swojego biura.