Zdrowe desery – co do nich dodać

Wielu z nas uważa, że desery są tym, co niszczy każdą dietę i jeśli chcemy zrzucić parę kilogramów, musimy z nich zrezygnować. Takie stwierdzenia nie są prawdziwe. Owszem, desery, które składają się przede wszystkim z cukru, są nie tylko tuczące, lecz także niezdrowe. Jednak cukier nie jest jedynym produktem, na bazie którego można przygotować deser. Istnieje wiele zdrowych i smacznych zamienników cukru, białej mąki czy tuczącego masła. Przyrządzone z ich użyciem desery będą dobre dla naszego zdrowia i oszczędzą nam zmartwień związanych z nadwagą.

Smaczne i zdrowe witaminy

Owoce nie muszą kojarzyć się jedynie z monotonną przekąską. Możemy z nich przygotować wyśmienity i zdrowy deser. I nie mówimy tu o zwykłej owocowej sałatce. Z owoców można w kuchni wyczarować cuda. Zblendowane suszone daktyle to doskonały zamiennik białego cukru. Na ich bazie można przygotować przepyszne kremy do zdrowych ciast. A zamiast cukru pudru, do ich posypania posłużyć mogą wiórki kokosowe. Zdrowe ciasta możemy udekorować również innymi ulubionymi owocami, na przykład jagodami czy truskawkami.

Sycące orzechy i nasiona

Innymi składnikami zdrowych deserów są orzechy. Tutaj również mamy bardzo duży wybór. Poza popularnymi orzeszkami ziemnymi, do deserów nadają się również orzechy włoskie, laskowe czy nerkowce. Zmielone orzechy, zmieszane ze wspomnianymi wcześniej suszonymi daktylami, stworzą doskonały spód do ciasta. Nie bójmy się również eksperymentować z nasionami, w tym także tymi egzotycznymi, jak nasiona chia. Na ich bazie można przygotować na przykład dietetyczny pudding.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście + osiemnaście =